تفاوت شامپو بچه در چیست؟

اکثر شامپوها از لوریل سولفات برای تمیز کردن و ایجاد کف استفاده می کنند. در حالی که سولفات ها شوینده های بسیار خوبی هستند ، می توانند چشم شما را تحریک کنند. شامپوهای بچه از سورفکتانت های ملایم تر  (معروف به سورفکتانت های آمفوتریک) و  pH خنثی استفاده می کنند که بدون ایجاد سوزش چشم تمیز می شوند – به همین دلیل است که شامپوهای بچه برچسب “بدون اشک” دارند. یکی دیگر از ویژگی های سورفکتانت های آمفوتریک این است که به خوبی سولفات ها کف نمی کنند . این معمولاً برای نوزادان مشکلی ایجاد نمی کند ، اما اگر شما بزرگسال هستید که از شامپوی بچه استفاده می کنید ، ممکن است مجبور شوید آن را کف کنید ، بشویید و این کار را تکرار کنید (مخصوصاً اگر از محصولات حالت دهنده زیادی استفاده می کنید).

آیا شامپو بچه برای بزرگسالان از ریزش مو جلوگیری می کند؟

برخی از شامپو بچه استفاده میکنند تا جلوی ریزش مو را بگیرند اما این باور اشتباه است. شاید شامپو بچه برای فرد بالغی که موی خشک دارد، مناسب باشد اما برای فردی که موی طبیعی دارد، چون به خوبی چربی را از روی مو برنمیدارد، مناسب نیست و باعث میشود مو چرب و کدر باقی بماند.

آیا شامپو بچه بی خطر است؟

آره. همه تولیدکنندگان اصلی آزمایش ایمنی گسترده ای را انجام می دهند و همچنین از موادی استفاده می کنند که برای استفاده در فرمولاسیون نوزادان تأیید شده است. دو ماده ای که باعث اختلاف نظر شده است Quaternium-15 و 1،4 dioxane هستند. Quaternium-15 یک ماده نگهدارنده است که برای مبارزه با باکتری ها استفاده می شود. همه شامپوهای مبتنی بر آب برای جلوگیری از رشد باکتریایی که می تواند مضر باشد ، نیاز به مواد نگهدارنده دارند. Quaternium-15 اهدا کننده فرمالدئید است. سطوح بالای فرمالدئید با ایجاد سرطان در ارتباط است اگرچه Quaternium-15 به طور خاص با سرطان ارتباط ندارد. باید بدانید که اهداکنندگان فرمالدئید در بسیاری از محصولات مصرفی یافت می شوند و حتی به طور طبیعی در هوایی که تنفس می کنیم یافت می شوند. سطوح Quaternium-15 مورد استفاده در شامپو بچه بسیار کم است و قرار گرفتن در معرض فرمالدئید بسیار کم است.

 

 

استفاده از شامپو بچه تا چه سنی توصیه می شود؟

 
تا سن بلوغ. وقتی اولین علایم هورمون های جنسی در ۱۲ تا ۱۳ سالگی نمایان شد، دیگر می توان از شامپوهای افراد بالغ استفاده کرد. در برخی از شامپوهای بزرگسالان ، ماده ای به نام کواترنیم وجود دارد که این ماده می تواند موجب تحریک پوست شود . در برخی دیگر از شامپوهای بزرگسالان ، پارابن وجود دارد . این ماده ممکن است موجب حملات آسم شود و حتی تولید اسپرم را کاهش دهد 

سخن آخر

این بسیار خوب است که یک مصرف کننده آگاه باشید اما متأسفانه اطلاعات زیادی وجود دارد که همیشه قابل اعتماد نیست. استفاده از شامپوهای اصلی کودک بی خطر است. با این حال ، اگر هنوز نگرانی دارید ، فقط مطمئن شوید که برچسب مواد تشکیل دهنده را نگاه کنید تا از هرگونه ماده ای که باعث ناراحتی شما می شود اجتناب کنید.

به یاد داشته باشید که شامپو یک محصول موضعی برای شستشو است ، بنابراین این مواد را جذب یا بلع نمی کنید. تولیدکنندگان برجسته در اطمینان از تولید و فروش محصولات ایمن و کارآمد بسیار دقت می کنندولی با این حال در صورت استفاده کودک سعی کنید خود قالب شامپو را شسته و بعد در اختیار کودک قرار دهید

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من