همه ما  لحظه  قبل از رسیدن مهمانانمان تجربه کرده ایم که متوجه می شویم خانه آشفته است و وقت آن را نداریم که وضعیت آشفته را مرتب کنیم . وقتی این اتفاق می افتد ، دو گزینه پیش رو دارید  می توانید دست روی دست بذارید ، کاری از پیش نبرید و هنگام ورود مهمانان عملکرد ناخوشایند “متاسفم برای خرابکاری” را انجام دهید یا نفس عمیق می کشید ، آستین بالا میزنید و این نکات ساده را برای تمیز کردن سریع منزل خود در زمان کوتاهی انجام می دهید.

 

اولویت بندی کنید

وقتی دچار مشکل شدید ، مجبور نیستید کل خانه را تمیز کنید ، فقط اتاقهایی را می دانید که مهمانان می خواهند ببیند را در اولویت قرار دهید . بنابراین بفهمید که باید توجه خود را به کجا معطوف کرده و دسترسی به اتاقی را که وقت ندارید قطع کنید. مهمانان شما به احتمال زیاد به آشپزخانه و اتاق نشیمن می آیند ، بنابراین شما احتمالاً می توانید از طبقه بالا رد شوید. اطمینان حاصل کنید که درهای اتاق هایی را که نمی خواهید افراد به آنجا بروند – از دید ، دور از ذهن – ببندید!!!

منظم بمانید

در یک موقعیت پر فشار و حساس به زمان ، شما وقت ندارید که چیزهای عجیب و غریب را فراموش کنید یا چیزی را اصلا فراموش کنید ، بنابراین یک دقیقه وقت بگذارید تا یک برنامه بازدید را ارائه دهید. اتاقهایی را که باید برای مقابله با آنها و اقدامات اساسی که باید در آن اتاقها انجام دهید ، یادداشت کنید تا با برنامه درستی بر حسب اولویت هایی که به دست آوردید داشته باشید

 

اجرا برنامه حمله !!!

حالا که برنامه خود را دارید ، هر بار به یک منطقه حمله کنید و سعی کنید 10-15 دقیقه بیشتر در هر منطقه وقت نگذارید.

 

اتاق نشیمن: اتاق را اسکن کنید ، وسایل همیشه پراکنده مانند کنترل تلویزیون را بگیرید و آنها را در کشو بیندازید. هر ظرفی باید به سینک ظرفشویی برگردانده شود و هرگونه زباله باید بیرون ریخته شود. هر کتاب یا مجله روی میز  را صاف کنید. بالش ها را ماساژ داده و آنها را با مهارت روی کاناپه بریزید. همه سطوح صاف (از جمله تلویزیون) را سریع پاک کنید و اگر وقت دارید سعی کنید کمی جارو برقی بکشید.

 

آشپزخانه: همه ظروف را از داخل سینک ظرفشویی خارج کرده و در ماشین ظرفشویی قرار دهید یا خودتان دست به کار شوید و بشورید. یک دقیقه وقت بگذارید تا همه پیشخوان ها را پاک کنید – مواد غذایی باید به یخچال برگردند و هر نوع وسیله احتمالی  را می توان در کشو انداخت ، بعداً آنها را بررسی میکنید. پیشخوان ها و وسایل خانه را در صورت لزوم پاک کرده و زمین را سریع جارو کنید.

اتاق خواب: برای تنظیم تختخواب خود یک دقیقه وقت بگذارید – به طرز شگفت انگیزی تأثیر زیادی دارد. به اطراف خود نگاه کنید و هر چیزی را که در کف زمین بردارید – لباسشویی باید مانع آن شود و همه چیز دیگر باید کنار گذاشته شود. اگر مقدار زیادی وسایل روی کمد یا میز کنار تخت خود دارید ، همه آن را درون کشو جارو کرده یا داخل کمد بیندازید و بعداً به آنها رسیدگی کنید. هرچه در سطح مسطح خود بی نظمی و شلوغی کمتری داشته باشید ، اتاق خواب شما مرتب تر به نظر می رسد.

سرویس بهداشتی: هرگونه وسایل کنار دستشویی  را کنار بگذارید. سینک ظرفشویی و آینه را پاک کرده و به توالت یک اسکراب سریع بدهید. سطل زباله را خالی کنید و اگر وقت دارد زمین را تغییر دهید.

نفس راحت کشیدن! هنگامی که مناطق را کامل کردید و همه موارد خارج از لیست خود را بررسی کردید ، نفس راحتی بکشید. توانجامش دادی!

  آیا در صورت تمیز کردن سریع نکات دیگری وجود دارد که از آنها استفاده می کنید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!

 

منبع

تا 70% تخفیف خرید شامپو !

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من