مو

راهنمای خرید شامپو براساس بافت مو

راهنمای خرید شامپو براساس بافت مو، در این مطلب ما به شما کمک می‌کنیم تا با شناخت درست از حالت و نوع موی خود بهترین شامپوی مناسب خودتان را خریداری کنید. خیلی از ماها به داشتن موهای سالم و پرپشت اهمیت می‌دهیم، البته شما با هر نوع مو و حتی موهای سالم و پرپشت باز هم باید در خرید آن وسواسی باشید افرادی هستند که رشد و کیفیت مو‌های آن‌ها به دلیل داشتن استرس و حتی تغذیه نامناسب، دچار مشکلاتی مثل خشک شدن، ریزش و … می‌شود. با توجه به اینکه وقتی ریشه و ساقه مو براثر دلایل مختلفی دچار آسیب‌دیدگی شود، رشد موها کند شده و شکل ظاهری خود را از دست می‌دهد. شامپو می‌تواند اولین گزینه مناسب برای بازسازی، تقویت‌ و محافظت از مو در برابر عوامل تخریب کننده باشدو در ادامه هم چند نمونه از بهترین شامپوها را معرفی خواهیم کرد.

بافت موی خود را بشناسید !

بافت مو محیط مو را وصف می‌کند؛ در حالت کلی بافت مو به سه نوع (نازک، معمولی و ضخیم) تقسیم بندی می‌شود . که هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و بر مراقبت یا درمان آن تاثیر می گذارد.

موهای نازک

موهای نازک از نظر ساختاری حساس بوده و دارای بافتنی شکننده بوده و به راحتی ساییده می‌شود لطیف بودن آنها را می توان با مشاهده و یا لمس کردن تشخیص داد و صرفا دارای دو لایه مو، پوست و کوتیکول هستند و ضخامت تار مو از ضخامت نخ معمولی کمتر است. نگهداری از نوع موهای نازک دشوارتر از افرادی است که دارای موهای ضخیم هستند. به همین دلیل است که افرادی که موهای نازک دارند، مجبورند از محصولات مراقبت موی بیشتری استفاده کنند، حالت دادن به موهای ظریف و نازک دشوار است.

در این نوع مو، جنس مو بسیار ضعیف بوده عموما ریزش موی بیشتری دارند به همین دلیل باید از انواع شامپو مخصوص موی نازک استفاده کنند که ریزش موی آنها را نیز متوقف کند و یا از مقدار آن بکاهد باعث افزایش حجم نیز بشود .برخی از انواع شامپو های با این ویژگی دارای عصاره هایی از درخت چای و کافئین می باشند، این نوع شامپوها می توانند به رشد ریشه مو و استحکام آن کمک کنند و سبب پرپشت شدن موها ، تقویت جنس ، افزایش حجم و کاهش شکنندگی آنها شوند.در عین حال، از مزایای موهای نازک به راحتی خشک شده و مختلط نمی‌شوند

موهای ضخیم

موهای ضخیم یا خشن دارای سه ‌لایه‌‌ مغزینه، پوسته و کوتیکول هستند و ضخامت تار مو از ضخامت نخ معمولی بیشتر است. در این نوع موها، مو شکل پرپشت‌تری دارد و حالت خود را در مدت زمان بیشتری حفظ می‌کند. این نوع مو به گرما، رنگ مو و شکستگی مو نسبت به موهای نازک و متوسط دارای تحمل بیشتری است، به این معنی که موهای شما مدت زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز داشته و در هوای مرطوب مجعد می‌شود.

نوع موهای ضخیم راحت‌تر از موهای نوع نازک است. موهای ضخیم مو به راحتی فرسوده نمی‌شوند و دوام بیشتری دارند. بنابراین، می‌توان آنها را با نگهداری کمتر نیز محافظت کرد. علاوه بر دوام، مدل دادن موهای ضخیم نیز راحت‌تر است. با این وجود، با داشتن موهای ضخیم، مشکلاتی مانند ریزش مو و موخوره بیشتر دیده می‌شود، چرا که به آسانی ممکن است خشک شوند.

موهای معمولی

همانند موهای نازک دارای دو ‌لایه‌‌ پوسته و کوتیکول هستند اما ممکن است لایه سوم هم داشته باشند در مقابل مواد شیمیائی مقاوم می باشند و بعد از رنگ یا دکلره معمولاً حالت و زبری موهای ضخیم را پیدا می کنند و ضخامت تار مو برابر ضخامت نخ معمولی است و به نسبت موهای دیگر نیازمندی های کمتر مراقبتی دارد.

چه چیزی نوع مو را تعیین می کند؟

ژنتیک و محیط بر نوع و بافت مو تأثیر می گذارد.

ژنتیک نوع مو:

تحقیقات نشان می دهد که نوع و بافت مو ارثی است. همچنین یک ویژگی “افزودنی” وجود دارد که به نوع و بافت مو کمک می کند. این بدان معناست که میزان فر در مو بستگی به تعداد ژن های موی فر دارد که به ارث می رسد. از این رو ، ممکن است دو والدین موهای مجعد همیشه فرزندان موی فر نداشته باشند ، زیرا ژن های مختلفی در آن دخیل هستند. والدین موهای فرفری همچنین می توانند ژن های موی صاف را حمل کنند ، که ممکن است به آنها منتقل شود. ژن ها همچنین می توانند برای تعیین بافت مو با یکدیگر تعامل داشته باشند. به همین دلیل است که در یک خانواده ، افراد مختلف ممکن است انواع مختلف مو داشته باشند.

محیط:

ژن ها تنها عامل موثر بر نوع مو نیستند. محیط نیز می تواند تأثیر زیادی بر موها ، به ویژه بافت آنها داشته باشد. رطوبت می تواند موها را مجعد یا فر کند ، در حالی که هوای سرد زمستانی می تواند موها را خشک و وز کند. بافت مو نیز با افزایش سن تغییر می کند. موها خاکستری ، نازک ، زبر ، نازک و خشک می شوند. غدد چربی پوست سر با افزایش سن کوچک می شوند. نحوه رفتار و حالت دادن به موها می تواند بافت آنها را تغییر دهد. سفید کردن ، رنگ آمیزی مو ، استفاده از ابزارهای حالت دهنده ، صاف کردن و پرمینگ می تواند بافت مو را تغییر دهد.

راهنمای خرید شامپو براساس بافت مو

اهمیت شناخت نوع مو

هنگام خرید محصولات مو ، احتمالاً متوجه برچسب های “موهای خشک” ، “موهای مجعد” ، “موهای ریز” و غیره شده اید. این برچسب ها به چه معناست و چگونه می دانید نوع موهای شما در کدام دسته قرار می گیرد؟ نوع موهای شما با تعدادی از عوامل ژنتیکی تعیین می شود. هیچ نوع مویی “بد” نیست ، آنها فقط نیاز به برش ها ، تکنیک های حالت دهی و محصولات مختلف دارند تا بهترین ظاهر خود را داشته باشند.

مهم است که نوع موهای خود را بشناسید تا برش ، مدل و محصولات مناسب موهای خود را انتخاب کنید. در بسیاری از مواقع ، مشکلات مو و روزهای بد مو به سادگی با استفاده از محصولات اشتباه برای انواع موهای ما ایجاد می شود. با تعیین نوع موهای خود با مراحل زیر ، روزهای بد موهای خود را برای همیشه به پایان برسانید!

انواع مو

وقتی صحبت از مو می شود ، همیشه نگرانی هایی در مورد یال وجود دارد. موهای ما افتخار و افتخار ماست و هیچ چیز بهتر از یک روز خوب مو نیست. برای اینکه مراقبت از مو کمی ساده تر شود ، بهتر است ابتدا نوع مو را مشخص کنید. اساساً سه نوع مو وجود دارد ، برای خرید شامپو متناسب با موی خود میتوانید از مشاوران دیلوپ مشاوره بگیرید و یا از قسمت محصولات مراقبتی مو یا شامپو محصول مناسب موی خود را خریداری کنید.

راهنمای خرید شامپو براساس بافت مو

موهای چرب ، خشک و معمولی

این تقسیم بندی بر اساس بافت ، کیفیت و احساس مو است.

بنابراین چگونه می توان گفت نوع موهای شما در کدام دسته قرار می گیرد؟

 موهای چرب

افرادی که پوست چرب دارند معمولاً کسانی هستند که موهای چرب دارند و همچنین پوست سر هم از نوع پوست مشابه صورت است. به طور معمول ، کسانی که پوست چرب دارند مستعد موهای چرب نیز هستند. چگونه می توان تشخیص داد که موهای چرب دارید؟

  • موهای شما کسل کننده و بی روح به نظر می رسند
  • موهای شما در یک روز پس از شستن موها چرب می شوند
  • شاهد ریزش موهای زیادی هستید

موهای خشک

موی خشک رایج ترین نوع موهای بعدی ، موهای خشک است. غدد چربی بی اثر همان چیزی است که معمولاً منجر به خشک شدن مو می شود. اگر پوست خشکی دارید ، به احتمال زیاد موهای خشکی خواهید داشت و همچنین پوست شما مقدار مناسبی روغن برای موهای شما تولید نمی کند. چگونه می توان تشخیص داد که موهای شما خشک است؟

  •  موهای وز دارید 
  • مقدار زیادی از انتهای شکاف دارید
  • موی شما خیلی راحت می شکند و در قسمت شکسته بسیار زبر است

موهای معمولی

داشتن موهای معمولی به این معنی است که تعادل pH پوست سر طبیعی است و درخشندگی آن نیز طبیعی است. موهای شما سالم و تمیز است. این غیر معمول ترین نوع مو و بسیار نادر است. چگونه می توان تشخیص داد که موهای معمولی دارید؟

  • شما حداقل ریزش مو دارید
  • شما انتهای چندانی ندارید یا هیچ قطعه ای ندارید
  • پوست سر شما خیلی زود چرب نمی شود
  • موهای شما گازدار نیست
  • شما تقریبا هیچ مشکلی با موهای خود ندارید

راهنمای خرید شامپو براساس بافت مو ، یک راه ساده برای تشخیص نوع موهای شما این است که دستمال کاغذی یا کاغذ لکه بردارید. آن را روی موهای خود بکشید. اگر یک لکه روغن وجود دارد ، موهای چربی دارید. اگر چیزی روی بافت وجود ندارد موهای خشک دارید.

 

1 دیدگاه در “راهنمای خرید شامپو براساس بافت مو

  1. محمدعلی شمس گفت:

    کاملا کاربردی و با کیفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *