دانستنی های دهان و دندان

30 کاربرد جالب خمیردندان که نمیدانستید !

کاربرد خمیردندان

خمیر دندان لبخند شما را زیبا نگه می دارد اما  کاربرد خمیردندان فقط این نیست.ما در این پست کاربردهای باورنکردنی خمیر دندان را به شما آموزش میدهیم .

1.محل قرارگیری میخ یا پیچ را علامت بزنید

خمیر دندان هنگام آویزان کردن عکس ها یا آثار هنری در خانه بسیار مفید است اما چطور؟ می توانید مقداری از خمیر دندان   روی چوب لباسی قرار دهید و بعد از اینکه روی دیوار مشخص کردید، آن را  فشار دهید. چوب لباسی را بردارید و نقطه خمیردندان روی دیوار، محل قرارگیری پیچ یا میخ را مشخص می کند.

2.پولیش چراغ خودرو

می توانید از مسواک برای جلا دادن چراغ های خودرو استفاده کنید اما برای از بین بردن تیرگی چراغ کمی هم خمیر دندان اضافه کنید. چراغ ماشین دارای خراش های ریز بی شماری است که نیاز به دقت بیشتر برای درخشان شدن دارند.  با الیاف نازک برس مسواک و قدرت پاک کنندگی خمیردندان چراغ خودروی خود را جلا دهید.

3.بخار عینک غواصی

خمیر دندان می تواند مانع از بخار عینک شود اما با مقدار کم و ملایم استفاده کنید تا خراش ایجاد نشود. گرانول های ساینده خمیر دندان می توانند بخار سبکی را که عینک ها را می پوشاند از بین ببرند.

4.لکه های یخچال را تمیز کنید

اگر خمیر دندان می تواند دندان های شما را سفید کند، باید بتواند لکه های یخچال شما را روشن کند.با یک مسواک و خمیردندان  لکه های روی واشر را تمیز کنید

5.رفع کننده سوراخ های روی دیوار

بعد از تغییر دکوراسیون خانه شاید جای پیچ و میخ هایی که برروی دیوار است شما را عذاب دهد . به راحتی با مقداری خمیردندان این سوراخ ها را برای همیشه پر کنید.

6.پاک کننده dvd  و cd

اگر یک دی وی دی یا سی دی در حال پرش دارید، آن را با خمیر دندان برق بزنید. خمیر دندان به صاف کردن خراش ها و اجرای آن کمک می کند.

7.پاک کردن حلقه های استکان قهوه و چای روی میز

مهمانان شما باید از زیر لیوانی استفاده می کردند، اما اکنون لکه قهوه روی میز خود دارید. کمی خمیردندان می تواند آن لکه را از بین ببرد، درست مانند لکه های قهوه روی دندان شما

8.شیر دوش را درخشان کنید

ظاهر درهای دوش را با خمیر دندان سفید کننده تیز کنید. با حرکت دایره ای کار کنید تا کف صابون روی آن درها را تمیز کنید

9.پاک کننده لاک ناخن

خمیر دندان می تواند به پاک کردن لاک ناخن کمک کند. مقداری خمیر دندان، آب و لیمو را با هم مخلوط کنید تا ناخن هایتان را در آن قرار دهید و شروع به مسواک زدن کنید.

10.بخار آینه

مشابه بخار زدایی عینک شنا، خمیر دندان نیز می تواند به مه زدایی آینه داخل استخر و حمام هم موثرباشد.

11.بوی بد دستهایتان را از بین ببرید

خمیردندان دارای برخی خواص خوشبو کننده شگفت انگیز است.کاربرد خمیردندان برای ار بین بردن بوی بد دست ها باورنکردنی است.

12.جلادهنده الماس

اگر الماس های موجود در زیورالاتتان دیگر درخشش خود را ندارد . یک اسکراب خمیردندان سریع روی آن بمالید تا درخشندگی خوبی داشته باشد.

13.سوختگی را آرام کنید

مقابله با سوختگی آسان نیست، اما برخی از خمیردندان های غیر ژله ای می توانند کمی تسکین دهند. پس از فرو بردن قسمت آسیب دیده زیر آب، مقداری خمیردندان را روی محل سوختگی بمالید.

14.کاهش خارش و تحریک پوست

تحریکات پوستی مانند نیش حشرات و گزیدگی گیاهان  را می توان با خمیر دندان برای کاهش خارش درمان کرد.

15.کبودی ها را سریعتر ناپدید کنید

به گفته سایت‌های درمان خانگی، می‌توانید خمیر دندان را هر شب به مدت دو تا سه روز روی کبودی قرار دهید تا به از بین رفتن کبودی کمک کند. روی کبودی و خمیر دندان یک باند قرار دهید و صبح آن را بشویید. خمیر دندان به شکستن لخته و کاهش تورم کمک می کند

16.کرم پوست

برخی از خمیردندان ها حاوی جوش شیرین و پراکسید هیدروژن هستند که می توانند پوست را خشک کرده و آکنه را درمان کنند. سایت‌های درمان خانگی نشان می‌دهند که خمیردندان می‌تواند به سایر لک‌های پوستی نیز کمک کند، اما برای افرادی که پوست حساسی دارند، احتیاط می‌کنند.

17.کفش کتانی براق

با مسواک کثیفی را از روی کفش خود پاک کنید. آن را در یک قاشق چای خوری مایع لباسشویی مخلوط با یک فنجان آب فرو کنید یا مقداری خمیر دندان اضافه کنید. محلول را روی پارچه، مش و قسمت های لاستیکی استفاده کنید، اما آن را روی فوم یا چرم استفاده نکنید

18.جواهرات خود را بازیابی کنید

یک مسواک کمی مرطوب برای تمیز کردن جواهرات ظریف مناسب است. جواهرات خود را با محلول آب (تقریبا داغ) و صابون ظرفشویی تمیز کنید. جواهرات خود را حدود 20 تا 40 دقیقه خیس کنید، به آرامی با یک مسواک بسیار نرم آن را مسواک بزنید و سپس زیر آب جاری گرم بشویید. در صورت نیاز تکرار کنید.

19.سفید کردن کلیدهای پیانو

کلیدهای پیانو ممکن است در طول زمان و در اثر استفاده تغییر رنگ دهند. با تمیز کردن آنها با خمیر دندان، آنها را وادار کنید آهنگ متفاوتی بخوانند.

20.علائم خراش را پاک کنید

از ریختن مواد شوینده روی زمین یا کشیدن دستمال مرطوب برای تمیز کردن زمین خودداری کنید. شستشوی لکه های خراش بوی بد می دهد، نحوه تسریع برداشتن لک را ببینید.

21.تعمیر چرم

مقداری خمیردندان را روی جای خش روی یک کفش چرمی مالیده و با یک پارچه آن را بمالید تا جای خراش آن پاک شود. 

 

22.حذف کننده خطوط مداد رنگی

مداد رنگی زمانی که به درستی استفاده می شود عالی است، اما وقتی دیوار شما به عنوان یک بوم استفاده می شود،قضیه فرق میکند. مقداری خمیردندان را روی دیوار بمالید و با یک پارچه مرطوب  آثار مداد رنگی را پاک کنید. 

23.حذف لکه

مانند اینکه با خمیردندان با حفره ها مبارزه می کنید با لکه ها مبارزه کنید. از مقداری خمیر دندان روی میزها یا روی لباس استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که ترکیبات سفید کننده در خمیر دندان وجود ندارد.

24.پاک کننده لکه روی فرش

خمیر دندان به پاک کردن لکه های فرش  نیز کمک می کند. پس از قرار دادن خمیر دندان روی لکه با یک مسواک قدیمی  لکه را از بین ببرید. 

25.خوشبو کننده بطری شیر نوزاد

شیشه شیر نوزاد پس از استفاده طولانی مدت بو می دهد و خلاص شدن از شر آن همیشه آسان نیست. خمیر دندان می تواند بهترین راه حلی باشد که برای از بین بردن بوی آن به دنبال آن بوده اید. کمی محلول آب و خمیر دندان بوی شیر ترش را کاهش می دهد و شما را به لذت بردن از بوی کودک برمی گرداند.

26.پاک کننده کف اتو

اتوی معمولا طی سال‌ها استفاده، لکه‌ها را جمع می‌کند، اما یک مسواک و خمیر دندان قدیمی می‌تواند با از بین بردن لکه‌ها، جان تازه‌ای به اتو بدهد. 

27.لکه جوهر

یک خمیر دندان و یک مسواک ابزاری هستند که برای کمک به پاک کردن جوهر از پارچه و لباس نیاز دارید.

28.نیش پیچک سمی 

برای کاهش تحریک پیچک سمی روی پوست مقداری خمیر دندان دارویی بمالید.  خمیر دندان  می تواند سوختگی را تسکین دهد و سایر مشکلات پوستی را برطرف کندعلاوه بر این می تواند به نیش پیچک سمی کمک کند. استفاده را تا زمانی که سوزش فروکش کند ادامه دهید و پس از هر بار استفاده خمیر دندان را با آب صابون بشویید.

29.آدامس را از  مو جدا کنید

  یک کاربرد دیگر خمیردندان برای آدامس چسبیده به مو را به لیست خود اضافه کنید.

30.صفحه نمایش تلفن

تمیز کردن صفحه نمایش تلفن همراه با خمیر دندان و رستمال مرطوب باعث تمیزی و نو به نظر رسیدن تلفن همراهتان می ‎شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *